Grey Hat SEO

Grey Hat SEO: En slags SEO-gråzone, hvor man balancerer på kanten mellem det hvide (gode) og det sorte (skumle). Lidt som en SEO-akrobat. Grey Hat SEO: Når SEO leger i gråzonen Velkommen til gråzonen I SEO-verdenens skakspil er grey hat SEO som en dristig ridder, der bevæger sig mellem de sort- og hvidklædte brikker. Det …

Grey Hat SEO Læs mere »

H-tags

H-tags: Overskriftsmærker, der strukturerer dit indhold som en indholdsfortegnelse. De hjælper med at organisere dine tanker på siden, ligesom skilte i et supermarked. Der bør kun være EN H1’er pr. side. Resten af dit indhold strukturerer du med h2 og h3 osv. alt efter hvor vigtigt afsnittet er for sammenhængen på din landingpage.

Header

Header: Dette er din websides pandebånd. Den øverste del, der ofte indeholder dit brand og navigation. Det første folk ser, ligesom en veltrimmet hæk ved husets indgang.

Indeksering

Indeksering: Googles måde at bogføre dit website i sit enorme bibliotek. Når din side er indekseret, er den registreret og klar til at blive fundet af dem, der søger. Det er som at have din bog placeret på bibliotekets mest synlige hylde. Målet med indeksering er at ligge i Googles Top 100. – Det er …

Indeksering Læs mere »

Indgående links

Indgående links: Tænk på disse som anbefalinger (likes) fra andre websites. Jo flere kvalitetsanbefalinger, jo bedre. Hvis websites med høj Domain Rank linker ind til din side – så er det en anerkendelse af dit indhold – og hvem kan ikke lide mange likes? 👍

Internal links (Interne links)

Internal links(Interne links): Disse er dine websites interne sti-systemer, der hjælper besøgende (og Google) med at navigere rundt i dit digitale landskab.Se det lidt som stamtræet for siden. Hvilket medlem hører til hvor og hvordan kan jeg læse mere om dette?

Kildekode (source code)

Kildekode: Bag kulisserne af din webside. Dette er manuskriptet, som fortæller din browser, hvordan siden skal se ud og opføre sig. Psst. Googlebots kan faktisk ikke sådan ægte SE dit lækre design. Det er derfor vigtigt at du har styr på den tekniske SEO, og fortæller Google i kildekoden, hvordan din hjemmeside ser ud.

Konverteringsoptimering (CRO)

Konverteringsoptimering (Conversion Rate Optimization: Kunst og videnskab i at forvandle besøgende til kunder. En slags digital butiksindehaver, der sørger for, at kunderne ikke bare kigger, men også køber.

Linkbuilding

Linkbuilding: Opbygningen af et netværk af links, lidt som at spinde et web af forbindelser, der fører tilbage til din side. Linkbuilding: SEOs brobygger Velkommen til Linkbyens labyrint I SEO-verdenens puslespil er linkbuilding som en dygtig arkitekt, der bygger broer mellem digitale øer. Det er en kunst, der handler om at forbinde websites gennem snedige …

Linkbuilding Læs mere »

Linkjuice

Linkjuice: Hvordan smager linkjuice? Forestil dig linkjuice som den kraft eller ‘saft’, dine links pumper ud til andre sider. Det er lidt som at sende en energidrik gennem dine links. Når vi taler om linkjuice, handler det om, hvordan dine artikler støtter hinanden ved hjælp af interne links. Skulle du finde på at ændre i …

Linkjuice Læs mere »